Tu cîte ore din viața ta trebuie să vinzi ?

Un bărbat a venit de la muncă târziu, obosit şi nervos, găsindu-şi băieţelul de 5 ani aşteptând la uşă nerăbdător.
– Tata, pot sa te întreb ceva?
– Da, sigur, despre ce e vorba? a răspuns tatăl.
– Tata, câţi bani câştigi pe ora?
– Hei, dar asta nu e treaba ta. De ce ma întrebi astfel de lucruri? spuse omul nervos.- Doar vreau să știu… Te rog spune-mi, cît cîștigi pe oră?
– Dacă trebuie să știi… cîstig 50$ pe oră.
– Ah, a raspuns micuțul trist, cu capul plecat. Tată, îmi împrumuți te rog 25$?
Tatal s-a înfuriat:
– Dacă singurul motiv pentru care m-ai întrebat asta este ca să îmi ceri niște bani să îti cumperi o jucărie prostească sau alte prostii, atunci du-te direct în camera ta la culcare. Gîndește-te de ce ești așa egoist. Nu lucrez din greu în fiecare zi pentru așa copilării.
Micuțul a mers în liniște în camera și a închis ușa. Omul s-a enervat și mai tare pe întrebările băiatului. Cum a putut să pună așa întrebări doar pentru a cere niște bani.
Dupa o oră, tatăl s-a calmat și a început să gîndească: „Poate chiar era ceva de care chiar avea nevoie să cumpere cu 25$ și chiar nu mi-a cerut bani des”. S-a dus la ușa băiatului și a deschis-o.
– Dormi? a întrebat….
– Nu, tată, sunt treaz, a raspuns băiatul.
– M-am gîndit, poate am fost prea dur mai devreme, spuse tatăl. A fost o zi lungă și m-am descărcat pe tine. Uite aici ai 25$.
– Micuțul a sărit, zîmbînd. Mulțumesc, tată, a strigat.
După aceea a scos un pumn de bani. Omul a văzut că băiatul avea deja bani și s-a enervat din nou.
Micuțul și-a numărat încet banii și s-a uitat către tatăl său.
– De ce vrei mai mulți bani dacă deja ai? a spus tatăl.
– Pentru că nu am avut destul, dar acum am, a replicat băiatul. Tată, am 50$. Pot să cumpăr o oră cu tine ???? Te rog să vii mai repede acasa mîine. Vreau să mănînc cu tine.Tatăl a fost distrus de durere. Și-a luat baiatul în brațe și l-a implorat să-l ierte.

 

Lasă un răspuns

